Hyppää pääsisältöön

Pro tukee järjestämistyötä Indonesiassa

Ammattiliitto Pro tukee kehitysjärjestö SASK:n kautta Indonesian metalli- ja kaivosalan järjestäytymistä. Miksi prolaisten kannattaa auttaa kollegoitaan toisella puolella maailmaa?

Pro tukee järjestämistyötä Indonesiassa

Julkaistu 06.11.2017 klo 10:34
Uutiset

ProTV/ Stoorisoppi

–  Meidän pitää huolehtia siitä, että työntekijöiden oikeudet ja ansiotaso kehittyvät kaikkialla maailmassa. Se ei ole hyväntekeväisyyttä vaan vähän sellaista puoli-itsekästä edunvalvontaa, jossa ajatellaan, että kun kaikkialla työntekijöiden oikeudet ovat paremmin, niin myös me olemme turvassa nykyisillä työehdoillamme, Pron kv-asioiden päällikkö Matti Koskinen perustelee.

Hankekumppanit olivat tyytyväisiä liittojen jäsenmäärän kasvuun, taloudellisen vakauden ja yhteistyön vahvistumiseen.

Tulevaisuuteen ay-aktiivit suhtautuvat varovaisesti. IndustriALL:n projektikoordinaattori Rusmi Atum arvioi, että tulevaisuus ei tule olemaan helppo.

– Hallituksen ja työnantajien ay-vastainen asenne näkyy, jatkaa Marlon Quesada SASK:sta.

Samaan aikaan kaivosliitto CEMWU:n koulutuspäällikkö Chandra Mahlan kuitenkin muistuttaa optimistisena pysymisen tärkeydestä.