Rahoitusalan työriidan sovittelu jatkuu sunnuntaina

Rahoitusalalla viikonlopputöihin ollaan valmiita, kunhan asiasta sovitaan paikallisesti niin, että työ ja yksityiselämä ovat tasapainossa. Keneltä se on pois?
– Sovittelussa on päästy hieman eteenpäin, mutta keskeisimmät kiistakysymykset ovat vielä ratkaisematta, valtakunnansovittelija Helle sanoo.

Rahoitusalan työriidan sovittelu jatkuu sunnuntaina

Julkaistu 16.01.2018 klo 16:15

Pro Uutiset

Rahoitusalan työriitaa soviteltiin tänään valtakunnansovittelija Minna Helteen johdolla.

– Sovittelussa on päästy hieman eteenpäin, mutta keskeisimmät kiistakysymykset ovat vielä ratkaisematta, Helle sanoo.

Työriidan taustalla on kiista viikonlopputyön tekemisen ehdoista. Neuvoteltavana ovat myös palkkaratkaisu sekä tekstikysymyksiä.

Rahoitusalan työehtosopimuksen osapuolet ovat Ammattiliitto Pro ry, Ammattiliitto Nousu ry ja Ylemmät toimihenkilöt YTN ry sekä Finanssiala ry ja Palvelualojen työnantajat Palta ry. Myös Danske Bankin erillinen työehtosopimus on avoinna. Työehtosopimukset ovat päättyneet 30.11.2017.

Uusia työnseisauksia ei ole ilmoitettu. Alalla on edelleen voimassa ylityökielto.

Sovittelua jatketaan sunnuntaina 21. tammikuuta kello 14.

Rahoitusalan neuvotteluista aiemmin:

11.01.2018
Rahoitusalan työehtosopimuskiistan sovittelu jatkuu tiistaina 16. tammikuuta

09.01.2018
Rahoitusalan työehtoriidan sovittelua jatketaan torstai-iltapäivänä

05.01.2018
Pohjoismaista tukea Suomen pankkilakkolaisille

04.01.2018
Työaika ja ammattiylpeys huolettavat rahoitusalan lakkolaisia

03.01.2018
Rahoitusalan toinen lakko alkaa – paikallinen sopiminen ei käy työnantajalle

03.01.2018