Rakennusalan ja rakennusaine- ja betoniteollisuuden toimihenkilöille neuvottelutulos

kaksi työmiestä
Ammattiliitto Pro ja työnantajia edustava Rakennusteollisuus RT saivat neuvottelutulokset rakennusalan sekä rakennusaine- ja betoniteollisuuden toimihenkilöille tänään 14.3.2023.

Julkaistu 14.03.2023 klo 15:01

Uusien työehtosopimusten sisällöistä tiedotetaan tarkemmin, kun ne ovat hyväksytty neuvotteluosapuolten hallinnoissa.

Pro ainoa järjestö, joka neuvottelee alojen toimihenkilöiden tessit

Toimihenkilötehtävissä työskentelee rakennusalalla noin 12 000 henkilöä, ja rakennusaine- ja betoniteollisuudessa noin 1 500 henkilöä.

– Ammattiliitto Pro on molemmilla aloilla ainoa järjestö, joka neuvottelee toimihenkilöille työehtosopimuksen ja työehdot, kertoo sopimusalavastaava Jyrki Suihkonen Prosta.

Prolaiset työskentelevät vaativissa rakennusalan asiantuntijatehtävissä työmailla, hallinnossa ja tuotantolaitoksissa muun muassa vastaavina työnjohtajina, työmaa- ja projekti-insinööreinä, hallinnon tehtävissä, hankinnassa sekä markkinoinnissa