Hyppää pääsisältöön

Teknologiateollisuuden toimihenkilöille neuvottelutulos

Ammattiliitto Pro ja Teknologiateollisuus ry saivat neuvottelutuloksen teknologiateollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimuksesta sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Työnseisaus päättyy, mikäli liittojen hallinnot hyväksyvät neuvottelutuloksen kokouksissaan maanantaina.

Teknologiateollisuuden toimihenkilöille neuvottelutulos

Julkaistu 10.02.2020 klo 01:02
Uutiset

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro ja Teknologiateollisuus ry saivat neuvottelutuloksen teknologiateollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimuksesta sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Alan neuvottelukunta ja Pron hallitus käsittelevät neuvottelutuloksen maanantaina noin kello 12.30.

Sopimuksen sisällöstä tiedotetaan, kun molempien neuvotteluosapuolten hallinnot ovat käsitelleet sen.

Teknologiateollisuuden työnseisaus alkoi yöllä – päättyy, mikäli neuvottelutulos hyväksytään

Teknologiateollisuuden toimihenkilöiden kahden viikon työnseisaus erikseen nimetyissä yrityksissä alkoi sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Työtaistelun piirissä on noin 90 yritystä ja 10 000 toimihenkilöä.

Työnseisaus koskee työvuoroja, jotka alkavat 10. helmikuuta kello 00.00 ja 23. helmikuuta kello 23.59 välillä erikseen nimetyissä yrityksissä. Teknologiateollisuuden työriita koskee myös suunnittelu- ja konsulttialan toimihenkilöiden työehtosopimuksen soveltamisalan piirissä olevaa työtä, jota tehdään työriidan piirissä olevilla teknologiateollisuuden toimipaikoilla. Työnseisaus päättyy, mikäli liittojen hallinnot hyväksyvät neuvottelutuloksen kokouksissaan maanantaina.

Alan työehtosopimuksen piirissä työskentelee noin 22 000 teknologiateollisuuden toimihenkilöä, asiantuntijaa ja esimiestä.