Uusi edustajisto on valittu

Pro on osaamisestaan ylpeiden ammattilaisten voimajoukko.
Pron edustajistovaalien tulos on nyt selvillä. Onnittelut uuden edustajiston jäsenille ja varajäsenille!

Ammattiliitto Pron uusi edustajisto on valittu. Pron jäsenet äänestivät edustajistoon 100 varsinaista jäsentä ja 100 yleisvarajäsentä. Keskusvaalilautakunta on vahvistanut tuloksen tänään 20. syyskuuta.

Ehdokkaita oli 205, mikä on hieman vähemmän kuin edellisissä edustajistovaaleissa.

Edustajistovaaleissa äänestettiin sektoreittain. Paikat jakautuivat seuraavasti: finanssisektorilta valittiin 20, ICT- ja viestintäalalta 14, julkiselta sektorilta 19, palvelusektorilta 21 ja teollisuussektorilta 26. Vaalien äänestysprosentti oli 15.

Uusi edustajisto kokoontuu syyskokoukseen 21.–23. marraskuuta. Edustajisto valitsee silloin itselleen puheenjohtajiston sekä liitolle puheenjohtajan ja hallituksen.

Edustajisto on Pron korkein päättävä elin. Se vahvistaa liiton toimintalinjat ja tilinpäätöksen sekä päättää jäsenmaksusta ja jäsenyhdistyksille palautettavasta jäsenmaksuosuudesta. Edustajisto kokoontuu vähintään kaksi kertaa vuodessa ja sen toimikausi kestää neljä vuotta.

Katso uuden edustajiston jäsenet ja varajäsenet täältä