Hyppää pääsisältöön

Uusia neuvottelutuloksia mekaaniseen metsäteollisuuteen

Tukkipino ruotsalaisessa metsässä, mäntyjä. Taustalla metsäkone.
Lunawoodiin ja sen tytäryhtiöihin sekä Misawa Homesiin on saatu neuvottelutulos. Sovittelussa löytyi ratkaisu Isojoen sahan tilanteeseen ja lakko peruuntui.  Pron hallitus käsittelee neuvottelutulokset tällä viikolla.

Uusia neuvottelutuloksia mekaaniseen metsäteollisuuteen

Julkaistu 24.01.2022 klo 07:57
Kuvaaja Shutterstock

Ammattiliitto Pro ja Teollisuusliitto ovat saavuttaneet useita neuvottelutuloksia mekaanisessa metsäteollisuudessa. Uudet neuvottelutulokset ovat syntyneet Lunawood Oy:hyn ja sen tytäryhtiöihin sekä Misawa Homesiin.

Ammattiliitto Pron, Teollisuusliiton ja Isojoen Sahan välisissä neuvotteluissa on saavutettu 21.1.2022 sovittelija Jukka Ahtelan johdolla työehtosopimusratkaisu. Isojoen Sahaa koskenut lakon uhka väistyi, kun neuvottelutulos on saavutettu. Ammattiliitto Pro ja Teollisuusliitto kiittävät sovittelijaa ja muita neuvotteluita tukeneita tahoja.

Ammattiliitto Pron hallitus käsittelee neuvottelutulokset  kokouksessaan. Teollisuusliitto on hyväksynyt osaltaan syntyneet neuvottelutulokset.

Neuvottelutulosten sisällöstä tiedotetaan tarkemmin syntyneiden sopimusten piirissä työskenteleviä toimihenkilöitä ja työntekijöitä, kun liitto on ne hyväksynyt.

Neuvotteluita on lisäksi käynnissä useiden mekaanisen metsäteollisuuden yhtiöiden kanssa ja niistä odotetaan ratkaisuja tammikuun aikana.