Yksityiselle sosiaalipalvelualalle syntyi neuvottelutulos

Neuvottelija on peukku pystyssä onnistumisen merkiksi.
Yksityiselle sosiaalipalvelualalle on saatu neuvottelutulos. Se menee nyt osapuolten hallintojen käsittelyyn. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto sekä hakusaarto ja keikkailukielto päättyvät.

Yksityiselle sosiaalipalvelualalle syntyi neuvottelutulos

Julkaistu 08.06.2023 klo 14:56

Yksityisen sosiaalipalvelualan sovittelussa on syntynyt tänään neuvottelutulos. Neuvottelutulos menee nyt osapuolten hallintojen käsiteltäväksi.

– On todella hienoa, että haastavaan tilanteeseen löydettiin nyt osapuolten kesken neuvottelutulos, johtaja Niko Simola toteaa.

Neuvottelutuloksen käsittelyn ajaksi ylityö- ja vuoronvaihtokielto sekä hakusaarto ja keikkailukielto päättyvät välittömästi. Jos neuvottelutulos hyväksytään, alalle aiemmin ilmoitetut lakot  peruuntuvat. Tiedotamme asiasta lisää hallintojen kokousten jälkeen.

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusneuvotteluja on käyty tammikuusta alkaen. Työehtosopimusneuvotteluja käyvät Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, Sosiaali- ja terveysalan neuvottelujärjestö Sote sekä Sosiaalipalvelualan allianssi Salli. Ammattiliitto Pro kuuluu Sallin neuvottelujärjestöön yhdessä Ammattiliitto Jytyn ja Suomen Terveydenhoitajaliiton STHL:n kanssa. Työnantajapuolta edustaa Hyvinvointiala HALI.