Yleisradion teknisille toimihenkilöille ylityö- ja vuoronvaihtokielto

Yle sisäänkäynti, Kuva: Nina Tuomainen
Ammattiliitto Pro asetti tänään ylityö- ja vuoronvaihtokiellon alalle. – Sopimusneuvotteluissa ei ole edistytty, kommentoi sopimusalavastaava.

Yleisradion teknisille toimihenkilöille ylityö- ja vuoronvaihtokielto

Julkaistu 30.01.2020 klo 14:34

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro on tänään asettanut Yleisradion teknisten toimihenkilöiden sopimusalan työtehtävät ylityö- ja vuoronvaihtokieltoon. Sopimusneuvotteluissa ei ole edistytty ja alalla on ollut sopimukseton tila 1.12.2019 alkaen.

– Palkankorotuksista emme ole vielä päässeet neuvottelemaan Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n kanssa. Yritämme kuitenkin päästä pian sopuun, mutta uutta neuvotteluaikaa emme ole toistaiseksi saaneet, kertoo sopimusalavastaava Mikko Honkanen Ammattiliitto Prosta.

Kielto astuu voimaan välittömästi ja on voimassa toistaiseksi. Kielto koskee lisä- ja ylityön tekemistä sekä vapaa- ajalla työasioissa matkustamista, varallaoloa ja päivystystä.