Hyppää pääsisältöön

Opiskelijajäsenen saa ammattiliittomme kaikki jäsenedut maksutta – liity siis mukaan

Kaksi opiskelijaa selätt vastakkain.

Prohon kannattaa liittyä jo opiskeluaikana: opiskelijajäsenyys on maksuton ja saat samat edut kuin muutkin jäsenet.

Miksi kannattaa liittyä?

Ammattiliiton opiskelijajäsenenä saat varmaa tietoa alasi työehtosopimusten taustoista ja soveltamisesta. Jos teet töitä opintojen ohessa, kesällä tai vaikkapa harjoittelijana, Pron työelämän asiantuntijat auttavat sinua työtä hakiessasi, työsopimusta tehdessäsi, työsuhteesi aikana ja sen päättyessä.

Kuka voi liittyä?

Prohon voit liittyä kaikki tutkinto-opiskelijat koulutusalasta riippumatta. Tunnemme lukuisten eri alojen työ- ja virkaehdot ja autamme sinua jo opiskeluaikanasi kohti unelmiesi työpaikkaa.

Pron jäseneksi ovat tervetulleita myös yksinyrittäjät, tai sellaiseksi aikovat opiskelijat. Saat meiltä asiantuntevaa, henkilökohtaista apua myös yrityksen perustamiseen ja pyörittämiseen liittyvissä asioissa.

Opiskellessasi kuulut Pron opiskelijayhdistykseen.

Opiskelijan jäsenedut, kun keskityt opiskeluun
Mies ja nainen juristin tai lakimiehen puheilla
Lakiapua töissä ja vapaalla opiskelijalle

Pron jäsenenä työelämäsi turvaa maksuton ja riskitön oikeusapu, työoikeuteen erikoistuneilta juristeiltamme.

Jos selvitettäväksesi tulee vaikkapa naapuririita, perinnönjako tai kosteusvaurion maksaja, kysyt näistäkin asianajotoimiston lakimieheltä maksutta.

Opiskelijan urapalvelut

Jäsenenä saat konkreettisia neuvoja henkilökohtaiselta uravalmentajalta. Valmennuksen avulla menestyt urallasi, osaat tuoda osaamisesi esiin ja olet varautunut myös yllättäviin muutoksiin. Kun tunnistat osaamisesi, vakuutat muutkin siitä helpommin.

Kaksi asiantuntijaa keskustelee
Asiantuntijamme opiskelijan tukena

Työpaikan luottamushenkilöiden lisäksi käytössäsi ovat Pron asiantuntijat ja lakimiehet. He neuvovat ja neuvottelevat, tekevät sopimukset ja puolustavat viime kädessä sinua jopa oikeudessa. Sinulle oikeusapukin on maksutonta ja riskitöntä.

Aikuinen nainen, sateenvarjo, vakuutukset
Vapaa-ajan vakuutukset opiskelijalle

Kun liityt Prohon, saat ilmaisen matkustaja- ja vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen. Opiskelijoilla vakuutus on voimassa opinto-ohjelmaan kuuluvalla ulkomaan työharjoittelujaksolla jopa 90 vuorokautta matkan alkamisesta.

Iloinen, hyvinvoiva nainen
Opiskelijan hyvinvointipalvelut

Myös hyvinvoinnin lisääminen ja motivaation ylläpitäminen ovat henkilökohtaisten valmentajien erityisalaa. Henkilökohtaisen valmennuksen lisäksi käytössäsi ovat työpajat ja ryhmävalmennukset monista mielenkiintoisista aiheista.

Sinisellä taustalla matkalaukku, loma ja matkailu
Lisäksi käytössäsi lukuisia muita Pron jäsenetuja!

Pron jäsenenä saat lisäksi alennusta muun muassa lomakohteista, hissilipuista, risteilyiltä ja huoltoasemilta. Lisäksi pääset osallistumaan mielenkiintoisiin livekoulutuksiin ja webinaareihimme ilmaiseksi.

Kun teet töitä tai olet palkallisessa harjoittelussa
Työttömyyskassa ja työttömyysturva opiskelijalle

Opiskelijana voit kerryttää ansiosidonnaisen työttömyysturvan työssäoloehtoa jo ennen valmistumistasi palkallisessa työharjoittelussa, kesätöissä tai opintojen rinnalla tehtävässä työssä.

Opiskelijan työttömyyskassa ja jäsenmaksu

Käytännössä maksat jäsenmaksua vain, jos työskentelet opintojen ohessa tai olet palkallisessa harjoittelussa. Kassan jäsenmaksu on kokonaan verovähennyskelpoinen.

Lue lisää Työttömyyskassa Pron nettisivuilta.

Voit liittyä työttömyyskassaan täyttämällä työsuhdetietosi tästä.

Kerrytät työttömyysturvaasi
Vuonna 2021 maksat 7,5 € / kk niiltä kuukausilta, kun olet töissä tai palkallisessa harjoittelussa
Pro on ammattiliitto, jonka jäsenillä menee paremmin
Liity opiskelijajäseneksi!

Prohon voivat liittyä kaikki tutkinto-opiskelijat koulutusalasta riippumatta. Tunnemme lukuisten eri alojen työ- ja virkaehdot ja autamme sinua jo opiskeluaikanasi kohti unelmiesi työpaikkaa.

Nuori nainen hymyilee kuvassa.
Jäsenmaksutarjous valmistuneelle
Nuori nainen hymyilee kuvassa.

Hyödynnä Pron jäsenmaksutarjous ja nauti alennetusta jäsenmaksusta valmistumisvuotesi loppuun ja seuraavan kokonaisen kalenterivuoden.