Hoppa till huvudinnehållet

Fackförbundet Pro ordnar en politisk åsiktsyttring den 26 september

Fackförbundet Pro ordnar en politisk åsiktsyttring den 26 september i separat listade företag.

Fackförbundet Pro har meddelat om åsiktsyttring som genomförs den 26 september i separat listade företag.

Syftet med åsiktsyttringen är att påverka besluten av Finlands regering, vilka har att göra med försämring av villkoren för att arbeta, såsom förkortning av tiderna för omställningsförhandlingar och självriskdag för sjuktid, ingripande i fackförbundens avtalsfrihet och nedskärningar i socialskyddet, avskaffandet av vuxenutbildningstillägget och alterneringsledigheten samt försämring av det inkomstrelaterade arbetslöshetsskyddet.

Vår målsättning är att Finlands regering genuint förhandlar med arbetsmarknadsparterna om reformerna.

Den en timme långa åsiktsyttringen genomförs på de här arbetsplatserna:

• BRP Finland Oy Rovaniemi

• Caverion Industria Oy Kemijoki Oy

• Comforta Oy Sodankylä

• Hydnum Oy Muhos

• Nokia Solutions and Networks Oy Uleåborg

• Norrhydro Oy Rovaniemi

• Pölkky Oy Kajaanin tuotantolaitos

• Scanfil EMS Oy Sievi

• ŠKODA TRANSTECH Oy Otanmäki

• Stora Enso Veitsiluoto Oy Veitsiluodon saha

Åsiktsyttringen förverkligas genom att man avlägsnar sig från arbetsplatsen före den ordinarie arbetstiden slutar.