Ammattiliitto Pro järjestää poliittisen mielenilmauksen 26. syyskuuta

Ammattiliitto Pro järjestää poliittisen mielenilmauksen 26.9.2023 erikseen listatuissa yrityksissä.

Ammattiliitto Pro on ilmoittanut mielenilmauksesta, joka toteutetaan 26. syyskuuta erikseen listatuissa yrityksissä.

Mielenilmauksen tarkoituksena on vaikuttaa Suomen hallituksen päätöksiin, jotka liittyvät työnteon ehtojen heikentämiseen, kuten muutosneuvotteluaikojen lyhentäminen ja sairausajan omavastuupäivään, ammattiliittojen sopimisvapauteen puuttumiseen ja sosiaaliturvan leikkauksiin, aikuiskoulutustuen ja vuorotteluvapaan poistamiseen ja ansiosidonnaisen työttömyysturvan heikentämiseen.

Tavoitteemme on, että Suomen hallitus neuvottelee uudistuksista työmarkkinaosapuolten kanssa aidosti.

Tunnin mittainen mielenilmaus toteutetaan näissä työpaikoissa:

• BRP Finland Oy Rovaniemi
  • Caverion Industria Oy Kemijoki Oy
  • Comforta Oy Sodankylä
  • Hydnum Oy Muhos
  • Nokia Solutions and Networks Oy Oulu
  • Norrhydro Oy Rovaniemi
  • Pölkky Oy Kajaanin tuotantolaitos
  • Scanfil EMS Oy Sievi
  • ŠKODA TRANSTECH Oy Otanmäki
  • Stora Enso Veitsiluoto Oy Veitsiluodon saha

Mielenilmaus toteutetaan poistumalla työpaikalta ennen varsinaisen työajan päättymistä.