Hoppa till huvudinnehållet

Förhandlingarna har inletts om livsmedelsbranschens löner år 2023

Kuvassa elintarvikealan neuvottelijat 10.1.
Fackförbundet Pro och arbetsgivarnas företrädare Livsmedelsindustrin inledde löneförhandlingarna för tjänstemännen i livsmedelsindustrin den 10 januari.

Förhandlingarna har inletts om livsmedelsbranschens löner år 2023

Publicerad 11.01.2023 kl. 16:10
Nyheter

Löneförhandlingarna i livsmedelsindustrin inleddes i går tisdagen den 10 januari. Förhandlingsparterna träffas nästa gång i morgon torsdagen den 12 januari.

Pros förhandlare är industrisektorns direktör Anssi Vuorio, ansvariga branschombudsmannen Oili Leskelä-Mustonen samt förhandlingsdelegationens ordförande Johanna Renlund (Snellmans köttförädling Ab) och vice ordförande Pasi Raitanen (Sinebrychoff Supply Company Oy).

På bilden till vänster Antti Hakala, Maarit Leppänen och Samuli Nissinen. Till höger Pros förhandlare Pasi Raitanen, Anssi Vuorio, Johanna Renlund och Oili Leskelä-Mustonen.