Hoppa till huvudinnehållet

Förhandlingsresultat har uppnåtts i kemiska branschen

Neuvottelijat_tesneuvotteluissa
I förhandlingarna mellan Fackförbundet Pro och Kemiindustrin rf uppnåddes igår på kvällen ett förhandlingsresultat om nytt kollektivavtal för tjänstemännen. Pros förhandlingsdelegation för kemiska branschen behandlar förhandlingsresultatet på onsdag 19.1 och Pros styrelse på torsdag 20.1.

Förhandlingsresultat har uppnåtts i kemiska branschen

Publicerad 18.01.2022 kl. 09:25
Nyheter

– Förhandlingarna förlöpte ända från början i god laganda och vi undvek hot om arbetskonflikt, konstaterar ansvariga branschombudsmannen Taru Reinikainen.

Avtalet omfattar 9 000 tjänstemän. Det träder i kraft då förhandlingsresultatet godkänts i båda förbundens förvaltningar. Information om avtalets innehåll ges i slutet av veckan efter förbundens möten.