Hoppa till huvudinnehållet

Inga framsteg i teknologiindustrins förhandlingar – förhandlingarna fortsätter nästa vecka

Tes-neuvottelut jatkuvat
Fackförbundet Pros kollektivavtalsförhandlingar för teknologiindustrins tjänstemän fortsatte igår 15.12. Inget närmande skedde för löneuppgörelsens del.

Publicerad 16.12.2021 kl. 15:05
Nyheter

Pros absoluta förutsättning är en löneförhöjning som garanterar alla tjänstemän tillräcklig inkomstutveckling.

Nästa förhandlingstid har överenskommits till måndag 20.12. Pros förhandlingsdelegation för branschen behandlar förhandlingsläget och Pro fattar den närmaste tiden beslut om fortsatta åtgärder.