Hoppa till huvudinnehållet

Livsmedelsbranschens kollektivavtalsförhandlingar fortsätter nästa vecka

neuvottelutilanne
Fackförbundet Pros kollektivavtalsförhandlingar för tjänstemännen i livsmedelsindustrin fortsatte idag den 18 februari. I förhandlingarna har parternas målsättningar behandlats grundligt. Några helheter är ännu oavgjorda.

Livsmedelsbranschens kollektivavtalsförhandlingar fortsätter nästa vecka

Publicerad 18.02.2022 kl. 16:22
Nyheter

Pros förhandlingsdelegation för livsmedelsbranschen sammanträdde i tisdags 15.2 för att behandla förhandlingsläget. Förhandlarna fick vägkost från mötet till dagens förhandlingar.

– I dagens förhandling blev några helheter ännu öppna, men vi når förhoppningsvis samförstånd om dem under förhandlingen i tisdag, säger förhandlingsdelegationens ordförande Johanna Renlund och vice ordförande Jaakko Nenonen. Diskussionen om avtalsperiodens längd och löneuppgörelsen inleddes mellan parterna idag.

Förhandlingarna fortsätter tisdag 22.2.