Hoppa till huvudinnehållet

Mobilapplikationen ersätter medlemskortet av plast – ladda ner appen och njut av dina förmåner

Pron mobiilisovelluksesta löydät edut, uutiset ja koulutukset
Som medlem i Fackförbundet Pro njuter du av många förmåner och tjänster. Med mobilmedlemskortet använder du lätt alla dina förmåner. Om du ännu inte laddat ner applikationen, gör det i dag.

Publicerad 15.10.2021 kl. 14:29
Nyheter

Giltighetstiden för Pros nuvarande medlemskort av plast löper ut i slutet av år 2021 och det trycks inte fler. Om du redan har Pros mobilapplikation i din telefon behöver du inte göra något – alla våra fantastiska medlemsförmåner finns också i fortsättningen i din ficka.

Om du ännu inte har mobilapplikationen lönar det sig nu att ladda ner den. Det är lätt att ladda ner appen. Du hittar appen i applikationsbutiken för din telefon under namnet Ammattiliitto Pro. Du får den gratis till Android- eller iOS-smarttelefon. Se anvisningar här.

Mobilapplikationen är mycket mer än ett medlemskort: i appen hittar du uppgifter om resenärförsäkring, läser nyheter, bongar dina regionala förmåner och våra intressanta utbildningar, uppdaterar dina egna uppgifter och sköter dina anställningsärenden med arbetsplatsens förtroendeman eller förbundets sakkunniga med några svep. Den fungerar också som försäkringskort på dina resor.

Mobilkortet är ett ekologiskt alternativ till medlemskortet av plast. Naturen tackar då vi använder digitala tjänster och tillsammans minskar mängden plast

Man får bensinförmånen med nuvarande medlemskort till slutet av år 2024

Fastän giltighetstiden löper ut i slutet av år 2021 för de nuvarande plastmedlemskorten, fortsätter bensinförmånen. Man får rabatt på bensin med det nuvarande kortet ända till slutet av år 2024.

Teboil öppnar i år en webbtjänst och genom att logga in i den får Pro-medlemmarna bensinförmånen utan plastkortet.  Vi informerar senare mer om detta.

Seniorerna får även i fortsättningen medlemskort av plast eftersom de inte har mobilkort till sitt förfogande.  De får sitt nya medlemskort i början av året. Det är i kraft åren 2022–2024, då seniorföreningens årliga medlemsavgift är betald.

Du kan använda medlemsförmånerna genom att uppvisa medlemskortet – kom ihåg att utnyttja ditt medlemskap.