Hoppa till huvudinnehållet

Stora helheter ännu öppna i planerings- och konsultbranschens kollektivavtalsförhandlingar

Neuvottelijat_tes-pöydässä
Fackförbundet Pros kollektivavtalsförhandlingar för planerings- och konsultbranschen fortsatte idag den 23 november. I förhandlingarna har man grundligt behandlat parternas målsättningar, men stora helheter är fortfarande olösta.

Publicerad 23.11.2021 kl. 16:04
Nyheter

Pros förhandlingsdelegation för planerings- och konsultbranschen sammanträdde igår måndag 22.11 i utvidgad sammansättning för att behandla förhandlingsläget. Förhandlarna fick vägkost med till förhandlingsbordet.

– Förhoppningsvis når vi redan i torsdagens förhandling samförstånd om textfrågorna. Hittills har vi inte alls diskuterat löneuppgörelsen, konstaterar förhandlingsdelegationens ordförande Veli-Matti Salminen och vice ordförande Joanna Leino.

Förhandlingarna fortsätter torsdagen den 25 november.