AHT liittyy vuodenvaihteessa Prohon

STTK:lainen liitto edustaa noin 1 100:aa satamien esimiestä ja huolinta-alan teknistä toimihenkilöä.

AHT liittyy vuodenvaihteessa Prohon

Julkaistu 16.06.2014 klo 15:40

Pro Uutiset/Paavali Kukkonen/Jaana Pohja

Ammattiliitto Pron asema logistiikka-alan toimihenkilöiden edunvalvoja vahvistuu vuoden vaihteessa, kun Ahtaus- ja Huolinta-alan Tekniset (AHT) liittyy Prohon.

Satamien esimiehiä ja huolinta-alan teknisiä toimihenkilöitä edustavassa AHT:ssä on 1 100 jäsentä. Pron tavoin AHT on toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n jäsenliitto.

Liiton toiminnanjohtaja Kai Nieminen siirtyy Prohon sopimusalavastaavaksi.

Kaksi työehtosopimusta

Yhdistyminen tapahtuu ensi vuonna 1. tammikuuta. Samalla AHT:n kaksi työehtosopimusta siirtyy Pron sovittaviksi.

Pro neuvottelee jatkossa ahtausalan teknisten toimihenkilöiden sopimuksesta työnantajien Satamaoperaattorit ry:n kanssa. Tullaajien ja huolintatyönjohtajien työehtosopimuksesta neuvotellaan Palvelualojen työnantajat PALTAn kanssa.

Muuta aiheeseen liittyvää

Ahtaus- ja huolinta-alan tekniset AHT ry