Ammattiliitto Pro jätti lakkovaroituksia mekaanisen metsäteollisuuden yrityksiin

kaadettuja puita ja lunta
Pro jätti 29. joulukuuta lakkovaroituksen seuraaviin mekaanisen metsäteollisuuden yrityksiin: Keitele Group Oy, Formica IKI Oy, Isojen Saha Oy ja Siklaelementti Oy.

Julkaistu 29.12.2021 klo 20:15

Lakkovaroitus annetaan ajalle 13.1.2022 klo 6.00 – 30.1.2022 klo 00. Ilmoitetut työnseisaukset eivät kuitenkaan koske hätätyötä eivätkä sellaista työtä, joka on välttämätöntä hengen ja terveyden turvaamisen kannalta.

- Mekaaniseen metsäteollisuuteen ei ole syntymässä alakohtaista sopimusta. Ammattiliitto Pro käy neuvottelut yhteisistä työehtosopimuksista Teollisuusliiton kanssa yrityksittäin. Valitettavaa, että nämä yritykset eivät ole pyynnöistä huolimatta halukkaita neuvottelemaan henkilöstölleen työehtosopimuksia, Ammattiliitto Pro puheenjohtaja Jorma Malinen sanoo. Lue lisää >