Ammattiliittoon järjestäytymisen juurilla Myanmarissa

Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen vierailee Myanmarissa. Malinen tutustui alkuviikosta pakkaustehtaaseen, jossa ei ole lainkaan työturvallisuusmääräyksiä.

Ammattiliittoon järjestäytymisen juurilla Myanmarissa

Julkaistu 24.05.2019 klo 11:22
ProTV

ProTV / Video: Stoorisoppi

– Pakkaustehtaan työntekijöillä ei ole käytössään suojavarusteita, kun he painavat pakkauspahvien pintoihin logoja. Materiaalin syöttö koneeseen, joka leikkaa ja taittaa, tapahtuu paljain käsin.

Malinen kertoo myös, ettei ammattiliiton asioita hoitavalle makseta koskaan bonuksia, koska ammattiliiton asioita hoitavan työpanos ei ole sataprosenttinen.

Kuuntele myös, mitä Jorma Malinen kertoo huonekalutehtaasta, jonka pääraaka-aineen hankkiminen on Myanmarissa lailla kielletty.

Mikäli video ei näy, voit katsoa sen tästä. Katso video ensimmäisestä matkapäivästä, toisesta matkapäivästä ja lue lisää globaalista ay-toiminnasta ProStoorista.