Digitan tes-neuvottelut käynnistyivät

Digitan työehtosopimuksen neuvottelut käynnistyivät tänään Palvelualojen työnantajaliitto PALTAn kanssa tiukalla aikataululla.
​​​​​​​Digitan työehtosopimusneuvottelut alkoivat. Samaan aikaan yhtiössä käydään muutosneuvotteluja, joiden mahdolliset vaikutukset otetaan tes-neuvotteluissa huomioon.

Digitan tes-neuvottelut käynnistyivät

Julkaistu 26.01.2023 klo 13:01

Digitan työehtosopimusneuvottelut alkoivat keskiviikkona 25.1.2023. Yhtiö ilmoitti edellisenä päivänä 24.1. laajasta muutosneuvottelusta.

– Yleinen työmarkkinatilanne ja erityisesti yhtiön ilmoitus muutosneuvotteluista aiheuttivat sen, että Pron neuvottelijat joutuivat toteamaan, ettei seuraavaa sovittua neuvottelua ole mahdollista käydä. Näillä näkymin tes-neuvottelu jatkuu vasta helmikuun puolivälissä, sopimusalavastaava Mikko Honkanen kertoo.

Ammattiliitto Pro ottaa muutosneuvotteluiden mahdolliset vaikutukset huomioon myös työehtosopimusneuvottelussa.

Pron neuvottelijoina ovat sektorijohtaja Antti Hakala, sopimusalavastaava Mikko Honkanen sekä Digitan neuvottelukunnan puheenjohtaja Raimo Turunen ja varapuheenjohtaja Ville Ketola