Digitan toimihenkilöille uusi työehtosopimus

Ammattiliitto Pron ja Palvelualojen työnantajat PALTAn hallinnot ovat 28.2.2020 hyväksyneet neuvottelutuloksen Digitan toimihenkilöiden työehtosopimukseksi sopimuskaudelle 2020–2022. Palkattomia kiky-tunteja ei enää tehdä.

Digitan toimihenkilöille uusi työehtosopimus

Julkaistu 02.03.2020 klo 17:06

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pron ja Palvelualojen työnantajat PALTAn hallinnot ovat perjantaina 28. helmikuuta hyväksyneet neuvottelutuloksen Digitan toimihenkilöiden työehtosopimukseksi sopimuskaudelle 2020–2022.

1.6.2020 henkilökohtaisia palkkoja korotetaan 1,3 % yleiskorotuksella. Myös tehtäväkohtaiset palkat ja euromääräiset lisät nousevat 1,3 %.

Vuoden 2021 palkankorotuksesta neuvotellaan ja sovitaan paikallisesti 28.2.2021 mennessä. Mikäli paikalliseen sopimukseen ei päästä, palkkoja korotetaan 2,0 % 1.5.2021. Korotuksesta 1,2 %-yksikköä kohdennetaan yleiskorotuksena ja 0,8 %-yksikköä työnantajan päättämällä tavalla, ellei toisin sovita. Samoin 1.5.2021 tehtäväkohtaisia palkkoja ja euromääräisiä lisiä korotetaan 2,0 %.

Kilpailukykysopimuksen mukainen 24 tunnin palkattoman työn tekeminen poistuu ja työaika palaa 37 tuntiin viikossa.