Energia-alan työehtosopimusneuvottelut käynnistyvät

Energia-alan toimihenkilöitä työssään.
Energiateollisuus, Ammattiliitto Pro ja Konepäällystöliitto käynnistävät neuvottelut toimihenkilöiden uudesta työehtosopimuksesta perjantaina 28.1.2022.

Energia-alan työehtosopimusneuvottelut käynnistyvät

Julkaistu 26.01.2022 klo 10:54

Ammattiliitto Pro pitää tärkeänä, että toimivat työmarkkinarakenteet turvataan ja jäsenten ostovoima ja työsuhteen ehdot turvataan työehtosopimuksella. Energia-alan toimihenkilöiden työehtosopimus päättyy 28.2.2022. Liitot tavoittelevat yhdessä neuvottelutulosta ennen helmikuun loppua.

– Toimivien neuvottelusuhteiden ylläpitäminen on tärkeää, kun samalla esimerkiksi UPM on aiheuttanut merkittäviä hankaluuksia omalle liiketoiminnalleen ja omille työntekijöilleen, Pron energia-alan sopimusalavastaava Petteri Hyttinen sanoo.

Liitot tavoittelevat ensisijaisesti neuvotteluista palkkaratkaisua, joka turvaa jäsenten ostovoiman. Työehtosopimusneuvotteluiden piirissä on yhteensä 3 800 toimihenkilöä.