Jääkö Suomi jälkeen osaamisen tunnistamisessa?

Pron puheenjohtaja Jorma Malinen ja koulutuspoliittinen asiantuntija Petteri Hyttinen keskustelevat Pron podcastissa työuran aikana hankitun osaamisen tunnistamisesta.

Jääkö Suomi jälkeen osaamisen tunnistamisessa?

Julkaistu 19.07.2019 klo 08:52
ProStoori

Osaaminen tunnistetaan tällä hetkellä suoritetuilla tutkinnoilla, mutta onko muita vaihtoehtoja?

Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen ja koulutuspoliittinen asiantuntija Petteri Hyttinen keskustelevat Pron podcastissa työuran aikana hankitun osaamisen tunnistamisesta ja sen sertifioinnista.

Keskustelussa pohditaan, osataanko Suomessa hyödyntää teknologiaa oikealla tavalla osaamisen tunnistamisessa ja tukevatko nykyiset järjestelmät ihmisten henkilökohtaisten osaamiskapeikkojen tunnistamista.

Toimittaja Matti Remes haastattelee.

[video:www.youtube.com/watch?v=mWOnnMWnqZ0 width:460 height:284]

Katso keskustelutilaisuus osaamisen tunnistamisen haasteista ja tärkeydestä

Keskiviikkona 17. heinäkuuta Ammattiliitto Pro järjesti SuomiAreenalla keskustelutilaisuuden osaamisen tunnistamisen haasteista ja tärkeydestä.

Keskustelijoina olivat Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen, Opetushallituksen oppimisesta ja kansainvälistymisestä vastaava johtaja Anni Miettunen, kansanedustaja Matias Marttinen ja Turun ammattikorkeakoulun rehtori Vesa Taatila.

Keskustelun veti Sitran vanhempi neuvonantaja Tapio Huttula.

Voit katsoa koko keskustelutilaisuuden tästä.