Kahdeksan prolaista aluevaltuutettua ja varavaltuutettua kahdeksalla hyvinvointialueella

vaalit
Ensimmäisiin aluevaaleihin ilmoittautui Ammattiliitto Pron kotisivuille 69 ehdokasta joista viitisenkymmentä julkaisi oman vaalisivunsa Pron aluevaalisivuilla.

Julkaistu 14.02.2022 klo 07:37

- Ensimmäiset aluevaalit olivat yllätykselliset jo pelkästään äänestysprosentin alhaisuuden vuoksi. Meillä on useita alueita, jossa vähemmistön äänillä rakennetaan hyvinvointipalveluita hyvinvointialueille. Jatkossa äänestäjien tulee saada paremmin tietoa, mistä asioista aluevaltuustot jatkossa päättävät, Pron aluevaikuttamisen asiantuntija Juha Kähärä sanoo.

Pron sivuille ilmoittautuneista ehdokkaista kahdeksan valittiin aluevaltuuston jäseneksi ja kahdeksan varajäseneksi. Lisäksi tiedetään myös muita Pron jäseniä, jotka ovat tulleet valituiksi.

- Toivomme, että ne prolaiset aluevaltuutetut, jotka tulivat valituksi, mutta eivät vielä ole olleet yhteydessä niin niin ilmiantaisivat itsensä, Kähärä toivoo.

Kahdeksalta hyvinvointialueelta löytyy prolainen aluevaltuutettu.

Ammattiliitto Pro onnittelee kaikkia vaaleissa valittuja ja ehdokkaita olleita.

Katso lista aluevaltuutetuiksi valituista ja varavaltuutetuista >>
Tutustu myös Pron aluevaaliteemoihin ja katso aluevaali-iltojen videot.