Kemian alat uskovat yhteistyön ja hyvän neuvottelukulttuurin voimaan

Työntekijät keskustelevat keskenään.
Kemian alat korostavat yhteistyön ja hyvän neuvottelukulttuurin merkitystä. Yhteistyö luo perustan paikalliselle sopimiselle. Paikallisen sopimisen onnistuneita käytäntöjä halutaan jakaa myös muille.

Kemian alat uskovat yhteistyön ja hyvän neuvottelukulttuurin voimaan

Julkaistu 13.09.2021 klo 10:18

Yhteistyö ja neuvottelukulttuuri ovat tämän vuoden teemoja kemian alalla. Ammattiliitto Pro ja Kemianteollisuus haluavat nostaa esiin paikallisen sopimisen hyviä käytäntöjä sekä kannustaa ideoimaan ja löytämään parhaita ratkaisuja työpaikoilla.  Molemmat osapuolet korostavat sitä, että yhteistyö luo perustan paikallisen sopimiselle.

Hyvistä käytännöistä voivat myös muut oppia. Esimerkkinä tästä Ammattiliitto Pro ja Kemianteollisuus järjestivät yhteisen kilpailun työnantajan edustajille ja henkilöstölle. Kilpailussa etsittiin hyviä tarinoita työpaikan yhteishengestä ja neuvottelukulttuurista.

Voiton nappasivat Borealis Polymersin ja Pilkington Automotiven kilpailutyöt. Voittajat julkaistiin 9.9.2021 järjestetyssä gaalaillassa.

Tarinakilpailu jatkuu

Paikallisen sopimisen tarinakilpailu jatkuu myös vuonna 2022.  Jos mielessäsi on hyvä esimerkki paikallisesta sopimisesta työpaikalla, kannattaa sitä alkaa jo jalostaa tarinaksi.  Tarinan muoto on vapaa, se voi olla  esimerkiksi  podcast, video, kuva, kirjoitettu tarina tai pienoismalli.  Kilpailuun voi osallistua yksin, parina tai ryhmässä. Tarkemmat osallistumisohjeet tulevat myöhemmin.