Neuvottelutulos tarkastusalalle ja Senaatti-konsernille

Kuvassa on ihminen peukalo pystyssä.
Tarkastusalalle ja Senaatti-konsernille on syntynyt neuvottelutulos. Molemmat neuvottelutulokset menevät nyt hallintojen käsittelyyn.

Neuvottelutulos tarkastusalalle ja Senaatti-konsernille

Julkaistu 01.03.2023 klo 16:43

Tarkastusalan ja Senaatti-konsernin työehtosopimusneuvotteluissa syntyi eilen tiistaina neuvottelutulokset. Ne menevät seuraavaksi hallintojen käsittelyyn. Sopimusten sisällöstä tiedotetaan, kun ne on hyväksytty.

Tarkastusalan työehtosopimuksen osapuolina ovat Ammattiliitto Pro, Ylemmät toimihenkilöt YTN ja Palvelualojen työnantajat Palta.  Sopimuksen piirissä on noin 2000 toimihenkilöä. He työskentelevät erilaisissa tarkastus-, testaus- ja sertifiointitehtävissä.

Senaatti-konsernin työehtosopimusta noudatetaan Senaatti- ja Puolustuskiinteistöissä ja sen piirissä on noin 1 100 henkilöä. Sopimuksen osapuolina ovat Ammattiliitto Pro, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, Ylemmät toimihenkilöt YTN ja Senaatti-konserni.