Palkkaneuvottelut käyntiin ICT-alalla

Neuvottelijat istuvat neuvotteluhuoneessa.
Neuvottelut ICT-alan työehtosopimuksen palkankorotuksista vuodelle 2023 alkoivat torstaina 3. marraskuuta 2022 Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n kanssa.

Palkkaneuvottelut käyntiin ICT-alalla

Julkaistu 08.11.2022 klo 12:00

Prosta neuvotteluihin osallistuivat johtaja Antti Hakala sekä sopimusalavastaavat Arto HeikkiläMikko Honkanen ja Elli Ravantti. Lisäksi neuvotteluihin osallistuivat neuvottelukunnan puheenjohtaja Eva-Marie Penttilä ja varapuheenjohtaja Juha Kivistö.

Jos palkoista ei päästä 30.11.2022 mennessä sopimukseen, osapuolilla on mahdollisuus irtisanoa työehtosopimus päättymään 28.2.2023.

ICT-alan toimihenkilöiden työehtosopimus on valtakunnallinen. Sen piiriin kuuluvat soveltamisalaa koskevan määräyksen mukaan Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n jäsenyritysten palveluksessa olevat toimihenkilöt, jotka työskentelevät ICT-alalla (tieto-, tietoliikenne- ja informaatiotekniikka-alat sekä contact centerit) sekä televisio- ja radioalalla verkon käyttöön ja ylläpitoon sekä lähetystoimintaan liittyvissä tietoliikennealan toimihenkilötehtävissä (lukuun ottamatta Yleisradio Oy:tä, Digita Oy:tä ja MTV Oy:tä). Työehtosopimusta sovelletaan myös näiden tai vastaavien alojen palveluita ja infrastruktuuria rakentavien ja ylläpitävien tai niihin verrattavaa toimintaa harjoittavien jäsenyritysten toimihenkilöihin.