Pro ja ERTO ilmoittivat työnseisauksesta taloushallintoalalle

kuulokeet
Ammattiliitto Pro ja Toimihenkilöliitto ERTO ilmoittivat tänään 25.1. taloushallintoalan lakosta, sillä työehtosopimusneuvottelut ovat jatkuneet yli kolme kuukautta tuloksetta. Tällä hetkellä työntekijät ovat sopimuksettomassa tilassa.

Pro ja ERTO ilmoittivat työnseisauksesta taloushallintoalalle

Julkaistu 25.01.2022 klo 14:20

- Alan työntekijät ovat odottaneet sopimuksen syntymistä kohtuuttoman pitkään. Lakon tavoitteena on nopeuttaa neuvottelutulokseen pääsemistä ja siten varmistaa reilut työehdot työntekijöille, toteaa Ammattiliitto Pron palvelusektorin johtaja Minea Pyykönen.

Lakko koskee 9.2. 2022 kello 0.01 – 13.2.2022 kello 23.59 välillä alkavia työvuoroja. Sen piirissä ovat taloushallintoalalla työskentelevät, joiden työsuhteissa noudatetaan ainakin joiltakin osin valtakunnallista taloushallintoalan työehtosopimusta

Lisäksi koko alaa koskeva liukumien kerryttämiskielto, joka alkoi maanantaina 17.1., on edelleen voimassa.

Taloushallintoalan työehtosopimuskausi päättyi 30.11.2021, mutta työnantaja ei halua edelleenkään sopia vientialojen pääsopimusten mukaisista korotuksista. Lakon tavoitteena on vauhdittaa neuvottelutulokseen pääsemistä ja siten pitää huolta työntekijöiden oikeudesta reiluihin työehtoihin.