Prolta lakkovaroitus kolmeen mekaanisen metsäteollisuuden yritykseen

Metsäkoneen pyörät
Ammattiliitto Pro on antanut lakkovaroituksen kolmeen mekaanisen metsäteollisuuden yritykseen ajalle 21.3. – 3.4.2022. Työtaistelu-uhan piirissä olevat yritykset ovat Kannustalot Oy, Kuhmo Oy ja Pölkky Oy.

Prolta lakkovaroitus kolmeen mekaanisen metsäteollisuuden yritykseen

Julkaistu 07.03.2022 klo 13:20
Kuvaaja Shutterstock

Pitkään jatkuneet työehtosopimusneuvottelut uudesta toimihenkilöiden yrityskohtaisesta työehtosopimuksesta eivät ole johtaneet tulokseen Kannustalot Oy:ssä, Kuhmo Oy:ssä ja Pölkky Oy:ssä.

Tämän vuoksi Ammattiliitto Pro on yhdessä Teollisuusliiton kanssa päättänyt työnseisauksesta ajalla 21.3.2022 klo 00.00–3.4.2022 kello 23.59 edellä mainituissa yrityksissä ellei neuvottelutulosta uudesta työehtosopimuksesta saavuteta ennen sitä.

– Valtaosa mekaanisen metsäteollisuuden yrityksistä on jo sopinut yrityskohtaiset työehtosopimukset yhteistyössä Ammattiliitto Pron ja Teollisuusliiton kanssa. Pron lakon tavoitteena on saada samantasoiset sopimukset jäsenille myös näissä yrityksissä, Pron puheenjohtaja Jorma Malinen sanoo.

Toteutuessaan lakon piirissä ovat kaikki 28.2.2022 umpeutuneen mekaanisen metsäteollisuuden työehtosopimuksen mukaiset työt Kannustalot Oy:ssä, Kuhmo Oy:ssä ja Pölkky Oy:ssä.