Pron kaikki alat tukevat rahoitusalaa

Keneltä se nyt on pois? Rahoitusalan kampanja tes-neuvotteluissa 2018
Pro esittää valtakunnansovittelijalle rahoitusalan sovittelun jatkamista. Pron kaikki sopimusalat tukevat rahoitusalaa mahdollisissa työtaisteluissa.

Pron kaikki alat tukevat rahoitusalaa

Julkaistu 16.02.2018 klo 13:27

Pro Uutiset/Pron tiedote

Ammattiliitto Pron hallitus päätti kokouksessaan tänään 16.2., että liitto esittää valtakunnansovittelijalle rahoitusalan sovittelun jatkamista sopimukseen pääsemiseksi.

Lisäksi hallitus antoi puheenjohtajalle valtuudet jättää rahoitusalan neuvottelukunnan esityksestä rahoitusalalle työtaisteluvaroituksen neuvottelutilanteen niin vaatiessa.

Pron hallituksessa ovat edustettuina kaikki Pron sopimusalat. Hallituksen jäsenet ilmoittivat, että muut alat ovat valmiita tukemaan rahoitusalan mahdollisia työtaistelutoimia. Hallitus velvoitti toimiston valmistelemaan eri sopimusaloille sopivia tukimuotoja. Mahdollisista tukimielenilmaisuista päätetään vielä erikseen hallituksessa.

Pro tekee  asiantuntijoiden, toimihenkilöiden ja esimiesten työehtosopimuksen lähes 60 yksityissektorin alalle.