Hyppää pääsisältöön

Pron uudeksi yhteiskuntasuhdejohtajaksi Maria Mäkynen

Maria Mäkynen
Pron uuden yhteiskuntasuhdejohtajan vastuualueet Pron johdossa ovat yhteiskuntavaikuttamisen lisäksi viestintä-, koulutus- ja jäsenpalvelut. Tehtäväkokonaisuus siirtyy Mäkysen johdettavaksi 1.7. alkaen.

Pron uudeksi yhteiskuntasuhdejohtajaksi Maria Mäkynen

Julkaistu 21.02.2022 klo 09:43
Uutiset

Ammattiliitto Pron hallitus on valinnut liiton uudeksi yhteiskuntasuhdejohtajaksi Maria Mäkysen. Mäkynen siirtyy tehtävään Pron yhteiskuntavaikuttamisen asiantuntijan tehtävästä.

Koulutukseltaan Mäkynen on yhteiskuntatieteiden maisteri ja kasvatustieteiden maisteri. Hänellä on koulutusjohtamisen tutkinto ja valmistelee parhaillaan väitöskirjaansa työn murroksesta. Mäkynen on tehnyt jo vuosikymmenen ajan töitä yhteiskunnallisen vaikuttamisen parissa niin päättäjänä kuin valmistelijana paikalliselta tasolta valtakunnalliseen. Hän on ehtinyt tekemään työurallaan niin koulutuspäällikön tehtäviä, yhteiskuntavaikuttamisen kampanjoita kuin väitöskirjatutkimusta työmarkkinoiden muutoksesta.

- ​​​​​​​Mäkysen vahvuudet ovat innovatiivisuus, monipuolinen koulutus ja työkokemus sekä halu uudistaa ammattiyhdistystoimintaa saavutettavammaksi ja moniäänisemmäksi. Hän on myös hyvin verkostoitunut nuorten vaikuttajien parissa. Mäkynen on tervetullut vahvistus Pron yhteiskuntavaikuttamiseen johtajatasolla, sanoo Pron puheenjohtaja Jorma Malinen.

- Ammattiliitto Pron merkitys työn murroksen ja kasvavan asiantuntijatyön aikana on entistä suurempi. Työelämä muuttuu ja luo haasteita erityisesti henkisen puolen turvallisuudessa. Asiantuntijoiden työuralla osaamisen ja koulutuksen päivittäminen turvaavat työllisyyden. Prossa haluan vaikuttaa aktiivisesti työuraa tukeviin koulutuspoliittisiin linjauksiin. Työn murros tulee ottaa haltuun ja se vaatii joukkovoimaa. Lähden innolla johtamaan monialaisen asiantuntijatyön liittoa kohti parempaa työelämää ja yhteisöllisempää vaikuttamistyötä, toteaa Mäkynen.

Mäkynen siirtyy uuteen tehtäväänsä 1.3. Pron yhteiskuntavaikuttamisen asiantuntijan tehtävästä perehtymällä viestinnän, yhteiskuntavaikuttamisen, koulutuspalveluiden ja jäsenpalveluiden kokonaisuuksiin viestintäjohtajan rinnalla. Tehtäväkokonaisuus siirtyy hänen johdettavakseen 1.7. alkaen viestintäjohtajan eläköityessä.