SRV rakentaa kaksi vuokrataloa Tampereelle – Pro mukana

SRV rakentaa kaksi vuokrataloa kolmelle ammattiliitolle Tampereella, Pro mukana
– Prolle on tärkeää, että ihmisille saadaan koteja sinne, missä he haluavat asua ja tehdä työtä, Pron talousjohtaja Salenius kertoo.

SRV rakentaa kaksi vuokrataloa Tampereelle – Pro mukana

Julkaistu 18.02.2021 klo 15:25
Kirjoittanut
Pro Uutiset
Kuvaaja Aihio Arkkitehdit /SRV

Urakkasopimus on allekirjoitettu. Rakennusyhtiö SRV aloittaa kahden vuokratalon rakentamisen kolmelle ammattiliitolle Tampereen Kalevankulmaan kesällä 2021. Rakennuttajina ovat Ammattiliitto Pro ry, Palvelualojen ammattiliitto PAM ry ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry.

Kalevan kaupunginosaan on suunnitteilla useita asuinkerrostaloja, kaksi pysäköintilaitosta ja liiketiloja.

– Suomi kaupungistuu ja työpaikat keskittyvät kasvukeskuksiin. Kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen tarve kasvaa edelleen. Prolle on tärkeää, että ihmisille saadaan koteja sinne, missä he haluavat asua ja tehdä työtä, talousjohtaja Jani Salenius Ammattiliitto Prosta sanoo.

Ammattiliitot kertovat, että ne sijoittavat vuokra-asuntoihin pitkäjännitteisesti, ja tämä Kalevankulman hanke on sijainniltaan erinomainen kasvavan Tampereen ja tulevan raitiovaunulinjan läheisyydessä. Asuntorakentaminen työllistää ja lopputulos tarjoaa koteja niitä tarvitseville.

93 asuntoa tulossa

Osittain 12-kerroksiseen ja osittain 6-kerroksiseen Asunto Oy Tampereen Kalevan Vitriiniin tulee 93 asuntoa sekä kolme liiketilaa ja osittain 8- kerroksiseen ja osittain 6-kerroksiseen Asunto Oy Tampereen Kalevan Klaffiin 56 asuntoa ja kolme liiketilaa. Asunnot ovat yksiöitä, kaksioita ja kolmioita.

SRV suunnittelee yhteensä yli 400 asunnon rakentamista Kalevankulmaan, ja näistä on tähän mennessä julkistettu sopimukset viiden asuinkerrostalon rakentamisesta. Ensimmäisen kohteen rakentaminen alkoi tammikuussa 2021. Suunnitteilla on sekä vuokra-asuntoja että omaperusteista asuntotuotantoa. Parhaillaan ennakkomarkkinoinnissa olevan Tampereen Kalevan Divaanin, alueen kuudennen asuintalon, kiinnostus on ollut hyvää ja asunnoista on tällä hetkellä varattu noin puolet.