Teknologiateollisuuden luottamushenkilöiltä vahva tuki loppuviikon neuvotteluihin

Neuvottelijat_tesneuvotteluissa
Teknologiateollisuuden luottamushenkilöt ilmaisivat kantansa neuvottelutavoitteista tänään järjestetyssä webinaarissa: työehtojen raju heikentäminen ei käy, eikä kaikille maksettavasta palkankorotuksesta saa luopua.

Julkaistu 23.11.2021 klo 16:06

Pro järjesti tänään 23.11. teknologiateollisuuden luottamushenkilöille webinaarin, jossa käsiteltiin alan työehtosopimusneuvotteluiden tilannetta. 200 luottamustoimista oli kuuntelemassa ajankohtaista asiaa työehtosopimusneuvotteluista.

Webinaarissa käsiteltiin neuvottelutilannetta sekä mahdollisesti ensi viikolla alkavaa sopimuksetonta tilaa ja erityisesti siihen liittyvää työehtosopimuksen jälkivaikutusta.

Pro pyrkii saavuttamaan neuvottelutuloksen marraskuun aikana. Sopimusta ei kuitenkaan voida solmia millä hinnalla tahansa. Luottamushenkilöiltä tuli selkeä viesti neuvottelijoille, että työehtojen raju heikentäminen ei käy, eikä kaikille maksettavasta palkankorotuksesta saa luopua, ja toimihenkilöt ovat tarvittaessa valmiita puolustamaan näitä vaikka työtaistelulla.

– Oli ilahduttavaa nähdä, että luottamushenkilöt pääsivät näin laajasti kuulemaan ajantasaista neuvotteluinfoa lyhyellä varoitusajalla. Tilaisuus antoi neuvottelijoille vahvan tuen loppuviikon neuvotteluihin, neuvottelukunnan varapuheenjohtaja Petri Jokiranta kommentoi.

– Illalla osallistun vielä Pirkanmaan luottamusmiehille järjestettävään tilaisuuteen, jossa paneudumme tarkemmin työpaikkojen painostusvalmiuteen, mikäli neuvottelutulosta ei saavuteta ja olemme joulukuussa sopimuksettomassa tilassa, Jokiranta lisää.

Seuraavat työehtosopimusneuvottelut ovat huomenna keskiviikkona kello 12 ja perjantaina kello 13.