Hyppää pääsisältöön

Tilaa Häirinnästä vapaa Pro -ohje

Härinnästä vapaa Pro -ohjeen kansi.

Tilaa Häirinnästä vapaa Pro -ohje

Kiusaaminen, seksuaalinen häirintä, sukupuoleen perustuva häirintä, syrjintä ja epäasiallinen kohtelu on kielletty kaikessa Pron toiminnassa. Pro on julkaissut toimintaohjeen Pron toiminnassa tapahtuvan häirinnän ja syrjinnän ennaltaehkäisemiseksi ja käsittelemiseksi.
Title
Tilaa Häirinnästä vapaa Pro -ohje

Häirinnästä vapaa Pro -ohjeen tarkoituksena on ennaltaehkäisemisen lisäksi ohjata epäasiallisen kohtelun tilanteiden käsittelyä. Siinä kuvataan, miten jokainen voi omalta osaltaan edesauttaa hyvän ilmapiirin luomista ja mikä on ei-hyväksyttävää käyttäytymistä. Toimintaohjetta sovelletaan kaikkeen Ammattiliitto Pron toimintaan, kuten liiton tai yhdistyksen järjestämiin tilaisuuksiin.

Jäikö sinulle kysyttävää? Ota yhteyttä asiantuntijaamme

työympäristö- ja tasa-arvoasiantuntija, edunvalvonta

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

häirintä työpaikalla
Julkaistu 14.01.2021
Pro on mukana kansainvälisessä hankkeessa, jolla pyritään vähentämään väkivaltaa ja häirintää työelämässä. Huomiota kiinnitetään myös etätyön aiheuttamiin psykososiaalisiin riskeihin. Väkivaltaa vähennetään yhteistyön, hyvien esimerkkien ja tiedotuksen avulla.
Aikuinen mies, puhelin

Kysyttävää töistä tai ongelmia työpaikalla?

Työpaikalla syntyneet ongelmat kannattaa pyrkiä selvittämään työpaikalla esimiehen kanssa. Avuksi voit pyytää oman työpaikkasi prolaisen luottamusmiehen tai työsuojeluvaltuutetun. Molemmat ovat töissä yrityksessäsi ja hoitavat tehtäviään Pron tuella. Työpaikan luottamushenkilöiden lisäksi käytössäsi ovat Pron asiantuntijat.