Hyppää pääsisältöön

Näin maksat jäsenmaksusi itse

Nainen selaa kännykkää.

Näin maksat jäsenmaksusi itse

Jos työnantaja ei peri jäsenmaksua suoraan palkastasi, voit maksaa jäsenmaksun kätevästi eLaskulla, Pron mobiilisovelluksen avulla tai Proplussan kautta. Maksamiseen tarvitset viitenumeron ja tiedon maksettavasta summasta. Summan saat laskettua helposti jäsenmaksulaskurilla.
Hoida jäsenmaksusi helposti eLaskulla

Helpota elämääsi ja maksa jäsenmaksusi kätevästi eLaskulla verkkopankissasi.   Kun otat eLaskun käyttöön,  saat laskun automaattisesti verkkopankkiisi jokaisen kuukauden 25. päivän jälkeen.

Jos palkkasi muuttuu

Jos palkkasi muuttuu, käy muuttamassa summa verkkopankissasi.  Jos sinulla on palkattomia kuukausia, poista saamasi eLasku verkkopankissasi ja ilmoita palkaton aika jäsenpalvelulle tällä lomakkeella.

Hyödynnä hälytys

Useimmissa verkkopankeissa voit tilata saapuneista eLaskuista hälytyksen tekstiviestinä tai sähköpostilla. Näin varmistat, että laskut eivät unohdu verkkopankkiin.

Kirjaudu verkkopankkiin.
Hae Ammattiliitto Pro eLaskujen lähettäjälistalta.
Anna yksilöintitieto, joka on henkilötunnuksesi.
Pron mobiilisovelluksesta löydät edut, uutiset ja koulutukset
Voit maksaa jäsenmaksusi Proplussassa tai Pron mobiilisovelluksella
Pron mobiilisovelluksesta löydät edut, uutiset ja koulutukset

Prossa on myös muita sähköisiä jäsenmaksun maksutapoja, joiden käyttäminen on turvallista, vaivatonta ja hyväksi ympäristölle.

Pron mobiilisovellus on kätevä tapa maksaa jäsenmaksu puhelimella. Jäsenmaksun maksaminen käy  muutamalla pyyhkäisyllä. Ammattiliitto Pro -sovelluksen voit ladata puhelimeesi GooglePlay- tai AppStore-sovelluskaupasta.

Maksu hoituu muutamalla klikkauksella Proplussassa

Voit maksaa jäsenmaksusi myös Proplussassa. Kirjaudu kotisivuillamme  Proplus-palveluun ja klikkaa siellä  kohtaa ”Jäsentietoni”. Vieritä sivua alaspäin, jolloin löydät kohdan ”Jäsenmaksulaskuri”. Syötä kenttään bruttopalkkasi eli palkkasi ennen veroja ja valitse kalenterista ajanjakso, jolta haluat jäsenmaksun maksaa. Siirry sitten maksamaan jäsenmaksu.

Jos maksat useamman kuukauden jäsenmaksun kerralla, muista syöttää palkkatietokohtaan maksettavien kuukausien bruttopalkka yhteensä ja valita kalenterista vastaava ajanjakso. Silloin jäsenmaksulaskuri kertoo sinulle oikean summan.

Kuvassa on kysymysmerkki sinisen pallon sisällä.
Milloin saan vapautuksen jäsenmaksusta?
Kuvassa on kysymysmerkki sinisen pallon sisällä.

Sinun ei tarvitse maksaa jäsenmaksua, jos sinulla ei ole palkkatuloa.
Olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen, jos

- olet sairauslomalla (palkaton aika)
- olet äitiys-, isyys- tai vanhempainvapaalla (palkaton aika)
- olet adoptio- tai hoitovapaalla