Hoppa till huvudinnehållet

Ekonomiförvaltningsbranschens kollektivavtal har sagts upp

Kuvassa on tyhjä neuvotteluhuone.
Ekonomiförvaltningsbranschens kollektivavtal har igår den 10 november sagts upp så att det löper ut den 30 november 2022.

Ekonomiförvaltningsbranschens kollektivavtal har sagts upp

Publicerad 11.11.2022 kl. 10:43
Nyheter

Fackförbundet Pro och Tjänstemannaförbundet Erto har igår torsdagen den 10 november konstaterat att de inte når samförstånd med arbetsgivarnas företrädare PALTA rf om lönehöjningarna år 2023.

Kollektivavtalet har sagts upp så att det löper ut den 30 november 2022.

– Härnäst förhandlar vi om hela kollektivavtalets innehåll, berättar förhandlarna direktör Minea Pyykönen och branschens ansvariga ombudsman Katja Laalahti.

Pro-medlemmarna i ekonomiförvaltningsbranschen arbetar bland annat på bokföringsbyråer som bokförare, som löneräknare och i sakkunniguppgifter i ekonomiförvaltningsbranschen.