Hoppa till huvudinnehållet

Förhandlingsresultat för tjänstemännen i ict-branschen

Kuvassa ICT-alan tes-neuvottelijat vuonna 2023
Ict-branschens tjänstemän fick förhandlingsresultat på onsdagkväll. Härnäst behandlas resultatet i förvaltningarna.

Förhandlingsresultat för tjänstemännen i ict-branschen

Publicerad 01.03.2023 kl. 23:17
Nyheter

Arbetsgivarförbundet Palta och Fackförbundet Pro fick idag onsdagen den 1 mars 2023 ett förhandlingsresultat i kollektivavtalsförhandlingarna för tjänstemännen i ict-branschen.

Förhandlingsresultatet går härnäst för behandling i förvaltningarna. Vi berättar om avtalets innehåll då det godkänts.

Ict-branschens kollektivavtal för tjänstemännen är allmänt bindande, så det tillämpas på alla tjänstemän bland annat hos teleoperatörerna, i telefonbolag, contact center, nätbyggnadsföretag och i företag som upprätthåller nät samt i några företag i it-branschen.