Hoppa till huvudinnehållet

Pros medlemsförmåner och tjänster ger värde såväl för arbetslivet som fritiden

Då du är medlem i Pro har du alla Pros medlemsförmåner till ditt förfogande. Du har läget under kontroll, avancerar i karriären och du mår bättre. Du är skyddad också under fritiden och trivs på olika semesterdestinationer till ett förmånligt pris. I anställningsfrågor har du alltid som stöd en stor grupp av sakkunniga och du får också hjälp med juridiska frågor i anslutning till fritid eller företagande.

Söker du Levi eller karriärcoach? På den här sidan hittar du alla Pros medlemsförmåner, bläddra bland förmånerna nedan.
Kaksi asiantuntijaa keskustelee
Sakkunniga som ditt stöd

Din närmaste kontakt i Pro är arbetsplatsens förtroendeman eller arbetarskyddsfullmäktig. Båda arbetar i ditt företag och sköter sina uppdrag med Pros stöd. Pros sakkunniga och jurister ger råd och förhandlar, ingår avtal och försvarar dig i sista hand rentav i rätten. För dig är rättshjälpen avgiftsfri och riskfri.

Mies ja nainen juristin tai lakimiehen puheilla
Du får råd i juridiska ärenden

Du och hela din familj får gratis telefonrådgivning även för privatlivet eller i juridiska frågor i anslutning till ensamföretagande. Ärendena på arbetsplatsen sköts förstås också, våra sakkunniga och jurister säkerställer att dina anställningsvillkor är rejäla och i enlighet med avtalen.

Kiipeäminen, työttömyysturva
Vi hjälper om du är arbetslös

Vem som helst kan emellan bli arbetslös. Som Pro-medlem hör du till Arbetslöshetskassan Pro och får inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd då villkoren för det uppfylls. Arbetslöshetskassan Pros behandlingstider hör bevisligen till de snabbaste i Finland. Du är alltså tryggad om du blir arbetslös.

Aikuinen mies on iloinen, juhlii
Du avancerar i karriären

Konkreta råd av personlig karriärcoach! Som medlem i Pro har du lättare att avancera i karriären. Du har framgång, kan föra fram din kompetens och är beredd även på överraskande förändringar. Då du identifierar din kompetens övertygar du lättare också andra.

Iloinen, hyvinvoiva nainen
Du mår bättre

Vi vill att du mår bra, att ditt liv är i balans och du är lycklig. Därför kan du som medlem gratis diskutera med sakkunniga i psykiskt och fysiskt välbefinnande. Vi erbjuder också videor och webbinarier samt en gemenskap på sociala medier, varifrån du får information, tips och inspiration.

Aikuinen nainen, sateenvarjo, vakuutukset
Du är i säkerhet

Resenärförsäkringen och olycksfallsförsäkringen för fritiden, vilka ingår i medlemskapet, är i kraft överallt i världen. Resenärförsäkringen täcker även dina under 20-åriga barn och barnbarn som reser med. Du får betydande rabatt på andra försäkringar.

Iloinen matkailija hotellihuoneessa
Semestrar och inkvarteringar

Som medlem i Pro kan du boka semestrar till förmånligt medlemspris såväl med inkvartering på hotell som i semesterlägenhet. Det finns destinationer i Finland, Sverige och Spanien, från Saariselkä till Calahonda.

Meditaatio
Fritid

Som medlem kan du njuta av varierande förmåner för fritiden. Det finns alla möjliga förmåner, till exempel för välbefinnande, restaurangbesök och upplevelser.

Du kan kanske vara intresserad av de här

Pron mobiilisovelluksesta löydät edut, uutiset ja koulutukset
Publicerad 15.10.2021
Som medlem i Fackförbundet Pro njuter du av många förmåner och tjänster. Med mobilmedlemskortet använder du lätt alla dina förmåner. Om du ännu inte laddat ner applikationen, gör det i dag.
Hymyileva nainen laskettelee.
Publicerad 14.10.2021
Uthyrningen av liftkort till medlemsförmånspris upphör. Orsaken är beslutet av Suomen Hiihtokeskusyhdistys.