Hoppa till huvudinnehållet

Medlemskap – bättre arbetsliv

Henkilö vuoristossa on ylpeä saavutuksestaan

Medlemskap – bättre arbetsliv

Som medlem i Fackförbundet Pro får du alltid hjälp och råd, bättre arbetslöshetsskydd och många förmåner och tjänster som för dig framåt i karriären. Tack vare kollektivavtalen vi förhandlar får du alltid bättre anställningsvillkor än vad lagen ger.

Du kan bli medlem oberoende av din utbildning, titel eller form av anställningsförhållande.

Våra kärntjänster
Kaksi asiantuntijaa keskustelee
Sakkunniga som ditt stöd

Din närmaste kontakt i Pro är arbetsplatsens förtroendeman eller arbetarskyddsfullmäktig. Båda arbetar i ditt företag och sköter sina uppdrag med Pros stöd.

Pros sakkunniga och jurister ger råd och förhandlar, ingår avtal och försvarar dig i sista hand rentav i rätten. För dig är också rättshjälpen avgiftsfri och riskfri

Mies ja nainen juristin tai lakimiehen puheilla
Du får råd i juridiska ärenden

Våra sakkunniga och jurister säkerställer att dina anställningsvillkor är rejäla och i enlighet med avtalen. De ger råd och förhandlar, bilägger tvister och försvarar dig i sista hand även i rätten. Rättshjälpen är riskfri för dig.

Du och hela din familj får gratis telefonrådgivning även för privatlivet eller i juridiska frågor i anslutning till ensamföretagande.

Kiipeäminen, työttömyysturva
Stöd och tjänster vid arbetslöshetsperioder

Vem som helst kan emellan bli arbetslös. Som Pro-medlem hör du till Arbetslöshetskassan Pro och får inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd då villkoren för det uppfylls. Arbetslöshetskassan Pros behandlingstider hör bevisligen till de snabbaste i Finland. Du är alltså tryggad om du blir arbetslös.

Våra övriga förmåner och tjänster
Aikuinen mies on iloinen, juhlii
Du avancerar i karriären

Som medlem får du konkreta råd av en personlig karriärcoach. Med hjälp av coachningen lyckas du i karriären, kan föra fram din kompetens och är förberedd även på överraskande förändringar.

Då du identifierar din kompetens övertygar du lättare också andra. Som medlem i Pro är det lättare att avancera i karriären

Iloinen, hyvinvoiva nainen
Du mår bättre

Vi vill att du mår bra, att ditt liv är i balans och du är lycklig. Därför kan du som medlem gratis diskutera med sakkunniga i psykiskt och fysiskt välbefinnande.

Vi erbjuder också videor och webbinarier samt en gemenskap på sociala medier, varifrån du får information, tips och inspiration.

Aikuinen nainen, sateenvarjo, vakuutukset
Du är i säkerhet

Resenärförsäkringen och olycksfallsförsäkringen för fritiden, vilka ingår i medlemskapet, är i kraft överallt i världen och täcker även dina under 20-åriga barn och barnbarn som reser med.

Du får betydande rabatt på andra försäkringar.

Medlemsavgift
av lönen
(max. 49 €/mån.)
Bland de största fackförbunden i Finland
120000
medlemmar
Stark förhandlingskraft
kollektiv-, arbetskollektiv- och tjänstekollektivavtal
kampaanjpris
Medlemskap i Pro för unga vuxna 99 e/år
kampaanjpris

Som under 36-åring får du nu medlemskap i Fackförbundet Pro och arbetslöshetskassan för 99 e/år då du ansluter dig som medlem under år 2024. Pros medlemsavgift är alltså 8,25 euro i månaden.

I avgiften ingår arbetslöshetskassan och alla Pros tjänster.

Aikuinen mies hymyilee
För vem lönar det sig att höra till Pro?

Du kan ansluta dig till oss oberoende av din utbildning, titel eller anställningsförhållandets form.

Kokenut nainen hymyilee, hieman vakava ilme
Varför lönar det sig att ansluta sig till förbundet?

Fackförbundets uppgift är att driva dina intressen. Ett bra förbund ger både ett skyddsnät och fart åt din yrkeskarriär, vilket gör det lättare för dig att nå framgång.

Aikuinen nainen hymyilee
Hur blir man medlem i förbundet?

Du blir medlem i Fackförbundet Pro genom att fylla i anslutningsblanketten. I medlemskapet i Pro ingår inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd och du ansluter dig samtidigt till Arbetslöshetskassan Pro.

Elämäntilanne yrittäjä
Företagande
ProSoolo underlättar vardagen och gör den säkrare samt erbjuder ensamföretagare möjligheter att nätverka.
Elämäntilanne arkistunut työ
Framåt i karriären
Karriärcoachen hjälper att ta riktning i arbetslivet. I vad annat än i ditt nuvarande arbete kunde din kompetens vara till nytta?
Elämäntilanne opiskelu
Studietiden
Det kan vara utmanande att kombinera studier och arbete. Du får hjälp och tips av oss.
Elämäntilanne uralla eteenpain -ikoni
Erfaren arbetstagare
Ännu är det inte bråttom på pension, fastän mycken erfarenhet har samlats.
Elämäntilanne työnhakija
Arbetssökande
Dagpenning snabbt till kontot från kassan. Hitta ny riktning i arbetslivet med hjälp av karriärcoachning.
Elämäntilanne uran alku
I början av karriären
Våra sakkunniga hjälper i arbetslivsfrågor. Du får personlig sparrning för arbetsintervjun.
Elämäntilanne ruuhkavuodet
Småbarnsåren
Fart på arbetet och hemma. Koncentrerar du dig på rätt saker? Karriärcoachen hjälper dig få riktning på arbetslivet.
Nainen istuu koneen ääressä sohvalla ja juo kahvia.
Är du redan vår medlem?
Nainen istuu koneen ääressä sohvalla ja juo kahvia.

Har din avtalsbransch, arbetsgivare eller arbetsplats ändrat? Vill du beställa medlemsavgiftsreferenser? Tänker du byta förening? Är du i beråd att gå i pension?

Du kan behändigt uppdatera dina medlemsuppgifter genom att fylla i den blankett som passar din egen situation.

Eller funderar du kanske på hur medlemsavgiften betalas eller hur den kan avdras i beskattningen

Lautasella on mandariineja ja vadelmia.
Våra kurser och webbinarier

Vi ordnar fortlöpande kurser, webbinarier och seminarier, som hjälper dig att ha framgång i arbetslivet.

Aikuinen mies, puhelin
Problem på arbetsplatsen? Vi hjälper

Vid konflikter på arbetsplatsen hjälper förtroendepersonerna dig. Du har också tillgång till hjälp av Pros sakkunniga.

Pro-viikkojen kuvituskuva
Rekommendera medlemskap

Rekommendera Pros medlemskap till dina arbetskamrater eller vänner. Alltid då en ny medlem ansluter sig till Pro på din rekommendation, får du ett 40 euros Superpresentkort. Den som får ett Superpresentkort kan fritt välja sin gåva bland GoGifts hela gåvoutbud. Till utbudet hör över hundra olika presentkort, fantastiska upplevelser och hundratals kavlitativa produktgåvor av kända märken.

Funderar du ännu hur du ska gå vidare?

Som medlem har du alla våra sakkunniga till ditt förfogande.

Kontakta oss, vi hjälper gärna!

Bli vår medlem redan i dag!

Du får alla förmåner och tjänster till ditt förfogande.

I medlemskapet ingår inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd.