Hoppa till huvudinnehållet

Medlemstjänsterna svarar också under mellandagarna

Sankaluurit ovat pöydällä.
Dagen före julafton den 23 december svarar medlemstjänsterna, anställningsrådgivningen och Arbetslöshetskassan Pro i telefon till klockan 12. Medlemstjänsterna betjänar under mellandagarna klockan 9–12.

Medlemstjänsterna svarar också under mellandagarna

Publicerad 21.12.2022 kl. 12:56
Nyheter

Dagen före julafton den 23 december svarar medlemstjänsterna samt rådgivningen i frågor om anställnings- och tjänsteförhållanden i telefon till klockan 12.

27–30.12 är medlemstjänsternas telefonlinje öppen klockan 9–12. De övriga servicenumren betjänar enligt normala tider.

Rusning i medlemstjänsterna

Det är rusning i medlemstjänstens telefonrådgivning och e-post – du utnyttjar väl våra e-tjänster.   Vi beklagar situationen och gör vårt bästa för att arbeta igenom anhopningen.

Om ditt ärende gäller medlemsavgift som saknas eller betalats kan du granska din medlemsavgiftssituation i  Pros mobilapplikation eller i dina medlemsuppgifter i Proplus

Håll din medlemsavgift à jour

Då du betalar din medlemsavgift senast på förfallodagen intjänar du till ditt arbetslöshetsskydd och håller ditt medlemskap och din medlemsförsäkring i kraft. Du kan lätt se medlemsavgiftssituationen i dina medlemsuppgifter i Proplus eller i Pros mobilapplikation.

Om du fått en påminnelse till din e-post om medlemsavgifter som saknas, sköter du väl snabbt om det. Du kan behändigt betala din medlemsavgift med Pros mobilapplikation eller via Proplus. Summan som ska betalas räknar du lätt ut med medlemsavgiftsräknaren. Om du förlagt betalningsreferensen kan du beställa ny för tiden som saknas.

Om du har oavlönade perioder i år, meddela oss om dem. Du får befrielse från medlemsavgiften för oavlönade perioder.

Betalar du själv din medlemsavgift?

Du har till ditt förfogande en referens för hela året. Du får den automatiskt av oss i januari 2023. Fakturans förfallodag är den sista dagen i varje månad. Betalningen riktas till den månadens medlemsavgift då du betalar medlemsavgiften.

Du kan betala medlemsavgiften också som eFaktura. Då du tar i bruk eFaktura får du fakturan automatiskt till din nätbank efter den 25:e i varje månad.

Om du vill att arbetsgivaren inkasserar medlemsavgiften från din lön år 2023, gör en inkasseringsfullmakt och ge den till löneadministrationen.

Läs mer om betalning av medlemsavgift.