Hyppää pääsisältöön

Ammattiliitto Pro: Uusia lakkovaroituksia teknologiateollisuuteen sekä suunnittelu- ja konsulttialalle

Tyhjä toimisto
Ammattiliitto Pro on tänään jättänyt uusia lakkovaroituksia teknologiateollisuuteen sekä suunnittelu- ja konsulttialalle. Suunnittelu- ja konsulttialan lakot koskevat työtä, jota tehdään teknologiateollisuuden lakon piirissä olevaan työpaikkaan. Lakon piirissä olevat työpaikat on listattu erikseen liitteissä.

Julkaistu 24.01.2023 klo 13:20
Kuvaaja Shutterstock

2. lakko koskee 8.2.2023 kello 00.00 ja 10.2.2023 kello 24.00 välillä alkavia työvuoroja. Lakon piirissä olevat työpaikat on listattu täällä.

3. lakko koskee 11.2.2023 kello 00.00 ja 17.2.2023 kello 24.00 välillä alkavia työvuoroja. Lakon piirissä olevat työpaikat on listattu täällä.

Molemmilla aloilla on voimassa koko aloja koskeva ylityökielto, joka on voimassa toistaiseksi.

Pron nyt ilmoittamat lakot jatkavat aiemmin ilmoitettua kolmipäiväistä työtaistelua, joka alkaa 1.2.2023. Ensimmäisen lakon piirissä olevat työpaikat on listattu täällä.

– Pron tavoitteena on saavuttaa sopimukset mahdollisimman nopeasti niin, että lakoilta vältytään. Ilmoitamme uusista lakoista, jotta sopimusratkaisun hakemiseen on riittävä paine, Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen sanoo.

Pro on esittänyt kahden vuoden sopimusta, jonka aikana palkkoja korotettaisiin 8,5 prosentilla. Osapuolten näkemysero palkankorotusten tasosta ja toteutusmallista on tällä hetkellä suuri.

– Työpaikoilta tulleiden viestien mukaan Pron jäsenet ovat valmiita lakkoon kunnollisten palkankorotusten puolesta, Malinen sanoo.

Lain mukaan työtaisteluista on ilmoitettava viimeistään kahta viikkoa ennen niiden alkamista.

Olemme päivittäneet  (26.1) uutiseen 3. lakon lakkotalolistaa siten, että GVR Finland Oy:n osalta lakon piiriin kuuluvat kaikki toimipaikat.