Ict-alan sovittelu keskeytyi tuloksettomana

Valtakunnansovittelijan toimisto Bulevardilla
Ict-alan työriidan sovittelu päättyi tänään 19.5. tuloksetta. Alan neuvottelukunta kokoontuu huomenna arvioimaan tilannetta.

Ict-alan sovittelu keskeytyi tuloksettomana

Julkaistu 19.05.2022 klo 15:26

Ict-alan toimihenkilöiden työriitaa soviteltiin eilen 18.5. ja tänään keskiviikkona 19.5. valtakunnansovittelijan toimistolla. Ict-alalle ei saatu tulosta tänään. Sovittelu on päättynyt tältä päivältä.

Sovittelija päätti, että sovittelussa pidetään viikon tauko ja sitä jatketaan myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana.

Pro ict-alan neuvottelukunta kokoontuu huomenna20.5. arvioimaan tilannetta ja mahdollisia jatkotoimenpiteitä. Tiedotamme asiasta tarkemmin huomenna.

Lakko jatkuu aiemmin ilmoitetun mukaisesti.

Ict-alan sopimuksen piirissä on noin 12 000 toimihenkilöä ja asiantuntijaa. Se koskee kaikkia teleoperaattoreita, verkonrakennusyhtiöitä ja niiden alihankkijayrityksiä, joissa noudatetaan Pron ja Paltan välistä työehtosopimusta. Alan työehtosopimusneuvotteluja on käyty joulukuusta lähtien. Sopimus päättyi 28.2.2022.

Täältä  löydät lakkoon liittyvät usein kysytyt kysymykset.