Ict:n lakko on käynnistynyt hyvin

Ict-alan lakko puree hyvin. Toimihenkilöt ovat valmiit taistelemaan työehtojensa puolesta. Pron tavoitteena on saavuttaa ratkaisu työriitaan mahdollisimman pian.

Ict:n lakko on käynnistynyt hyvin

Julkaistu 28.04.2022 klo 10:59

Pron ict-alan sopimusneuvotteluja vauhdittava lakko alkoi maanantaina kello 6. Lakko on käynnistynyt hyvin ja Prohon on liittynyt lakon alla huomattava määrä uusia jäseniä.

Eräissä yrityksissä esihenkilöt ovat soitoillaan ja kyselyillään painostaneet lakkoon jääneitä palaamaan töihin. Tällainen työnantajien edustajien menettely on lainvastaista. Luottamushenkilöt ovat opastaneet tästä esihenkilöitä. Työnantajien kannattaa muistaa, että työpaikan henkilösuhteita ei kannata ajaa karrelle. Järjestäytymisvapautta ja lakko-oikeutta on syytä kunnioittaa.

Lakko puree hyvin ja useimmilla paikkakunnilla operaattorien ja alihankkijoiden palvelut eivät toimi tai niihin on mahdottoman pitkät jonot.

Lakkohenki on hyvä. Toimihenkilöt ovat valmiit taistelemaan työehtojensa puolesta. Rintama pitää. Myös nuoret, jotka eivät varmaankaan ikinä ole työtaistelussa olleet, ovat mukana hyvin.

Pron tavoitteena on saavuttaa ratkaisu työriitaan mahdollisimman pian. Sovittelun mahdollisesta jatkosta ei tätä kirjoitettaessa ole tietoa.

Voit seurata lakon etenemistä verkkosivuillamme. Sieltä löydät myös lakkoon liittyvät usein kysytyt kysymykset.