Kansallisgalleriaan syntyi palkkaratkaisu

Kuva: Shutterstock
Palkkoja korotetaan kahdella kertaerällä ja yhdellä yleiskorotuksella tänä vuonna. Osapuolten hallinnot hyväksyivät neuvottelutuloksen eilen.

Kansallisgalleriaan syntyi palkkaratkaisu

Julkaistu 17.02.2023 klo 09:06

Kansallisgallerialaisten palkkoja korotetaan kahdella kertaerällä ja yhdellä yleiskorotuksella tänä vuonna. Lisäksi käynnistetään Kansallisgallerian palkkausjärjestelmän uudistaminen.

Sopimusosapuolet Ammattiliitto Pro, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL sekä Sivistystyönantajat Sivista hyväksyivät tämän vuoden palkkaratkaisun eilen torstaina. Pron neuvottelijoina toimivat sopimusalavastaava Leena Hiljanen ja luottamusmies Reine Lukinmaa.

Kansallisgallerian työehtosopimus on voimassa 31.3.2024 saakka.

– Tämän vuoden korotukset vastaavat yleistä linjaa. Ensi vuonna palaamme neuvottelupöytään ja käymme silloin normaalit työehtosopimusneuvottelut, sopimusalavastaava Leena Hiljanen kertoo.

Kansallisgallerian työehtosopimuksen piiriin kuuluu lähes 300 henkilöä, jotka työskentelevät Kiasmassa sekä Ateneumin ja Sinebrychoffin taidemuseoissa.

Esittelemme palkkaratkaisun tarkemmin jäsenkirjeessä.