Kemian tes-neuvottelut alkoivat

Kuvassa Kemian alan puheenjohtajisto Kalle Leinonen (oik.) ja Pirkko Takkinen (vas.) sekä sopimusalavastaava Taru Reinikainen (keskellä).
Ammattiliitto Pro ja Kemianteollisuus ovat aloittaneet työehtosopimusneuvottelut tänään 25. marraskuuta. Tänään vaihdettiin tes-tavoitteet puolin ja toisin.

Kemian tes-neuvottelut alkoivat

Julkaistu 25.11.2022 klo 13:57

– Neuvottelut alkoivat hyvässä yhteishengessä, ja molemmin puolin on halua saada neuvottelutulos aikaiseksi ennen sopimuskauden päättymistä, Pron kemian alan sopimusalanvastaava Taru Reinikainen toteaa.

Vaikeimpana asiana neuvotteluissa ovat palkankorotukset.

Neuvotteluita jatketaan torstaina ja perjantaina 1–2.  joulukuuta. Neuvottelutulos pyritään saamaan ennen joulua.

Sopimusneuvotteluihin osallistuvat teollisuussektorin johtaja Anssi Vuorio, sopimusalavastaavat Taru Reinikainen ja Piia Säkkinen sekä neuvottelukunnan puheenjohtajisto Pirkko Takkinen ja Kalle Leinonen.

Kuvassa Kalle Leinonen (oik.) ja Pirkko Takkinen (vas.) sekä Taru Reinikainen (keskellä).