Hyppää pääsisältöön

Levin Classic Pizza toimii tessin mukaan

– Ympärivuotiset työntekijät ovat samalla tavalla kaikki Levi-hotellin omia työntekijöitä, kertoo toimitusjohtaja Sanna Leinonen Levi Hotel Spasta.

Pro Uutiset

Ongelmista Classic Pizzan työoloissa ja työsuhteissa Uudellamaalla kertoi tänään Iltalehti.

Hetkinen, samanniminen pizzapaikka toimii myös Levillä, jossa prolaiset saavat jäsenetua yöpymisestä. Minkälaiset työolot Levillä on?

Puhelimeen vastaa toimitusjohtaja Sanna Leinonen Levi Hotel Spasta.

– Minäkin olen pettynyt uutisiin. Asia ei kuitenkaan koske Levin Classic Pizzaa, joka toimii franchising-liiketoimintana ja brändiyhteistyönä.

Levillä Classic Pizzassa työskentelee 5–10 henkilöä, jotka ovat Levin matkailukeskus Oy:n palkkalistoilla.

Vakiintunut ja järjestäytynyt matkailuyritys

Levin matkailukeskus Oy pyörittää normaalia suomalaista, veronalaista toimintaa Kittilässä.

– Yritys työllistää vakituisesti ympäri vuoden 60–70 henkilöä ja talvisesongin aikana henkilöstön määrä tuplaantuu. Ympärivuotiset työntekijät ovat samalla tavalla kaikki Levi-hotellin omia työntekijöitä, toimitusjohtaja Leinonen toteaa.

Levin matkailukeskus on vakiintunut ja yritys on jo pitkään järjestäytynyt työnantajaliittoon.

– Henkilöstö on valinnut luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun. Työsuhteissa noudatetaan matkailu- ja ravintola-alan MaRan työehtosopimusta kuten hotelli- ja ravintola-alalla on tavallista.

Leinosen mukaan Levin matkailukeskus Oy:n liiketoimintaan kuuluu oma Levi Hotel Spa-brändi ja sen lisäksi yhteistyötä usean brändin kanssa, joista Classic Pizza on yksi.

– Konsepti on ihana, meillä on Levillä hieno tiimi ja tuote, josta asiakkaamme tykkäävät.

– Suhtaudumme ikävään julkisuuteen vakavasti. Olemme yhteydessä Classic Pizzan omistajapariskuntaan, ja keskusteluja käydään varmasti, Leinonen painottaa.

Mitä tarkoittaa franchising?

Franchising on tapa perustaa yritys valmiilla, testatulla liiketoimintamallilla tunnetun ketjun jäsenenä. 

Se on sopimukseen pohjautuvaa pitkäaikaista yhteistyötä, jossa franchising-ottaja maksaa franchising-antajalle brändistä ja konseptista, jolla toimitaan.