Mekaanisen metsäteollisuuden yrityksiin uusia yrityskohtaisia työehtosopimuksia

Sopimus, kättely
Ammattiliitto Pro hyväksyi tänään 12. marraskuuta Pron ja Teollisuusliiton yhteisesti neuvottelemat mekaanisen metsäteollisuuden yrityskohtaiset työehtosopimukset. Työehtosopimusten soveltamisalana on yrityksen koko henkilöstö pois lukien johto.

Mekaanisen metsäteollisuuden yrityksiin uusia yrityskohtaisia työehtosopimuksia

Julkaistu 12.11.2021 klo 09:45

Varkauden Puu Oy:n ja Jatkos Oy:n yrityskohtainen työehtosopimus on kestoltaan 36 kuukautta. Työehtosopimus tulee voimaan 1.1.2022 ja päättyy 31.12.2024.

Anaika Wood Group LTD Oy:n työehtosopimus astuu voimaan 1.1.2022 ja päättyy 31.12.2024 eli sopimus on kestoltaan 36 kuukautta.

Molemmat neuvottelutulokset sisältävät perhevapaauudistuksessa voimaan tulevat palkanmaksukaudet.

-  Pidän saavutettuja yrityskohtaisia sopimuksia merkittävinä avauksina mekaanisen metsäteollisuuden yrityksissä. Sopimukset ovat myös osoitus hyvästä ja tarpeellisesta yhteistyöstä Teollisuusliiton kanssa, Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen toteaa.

Sopimukset lakkauttavat mekaanisen metsäteollisuuden työntekijöitä ja toimihenkilöitä koskevat työehtosopimukset näissä yrityksissä.