Neuvottelutulos viidelle sopimusalalle

sopimusneuvottelutulos
Viidelle Pron sopimusalalle syntyi neuvottelutulos eilen 28.2. Uusia työ- ja virkaehtosopimusratkaisuja syntyi teollisuuteen, palvelualalle sekä valtiolle. Seuraavaksi neuvottelutulokset menevät osapuolten hallintojen käsittelyyn.

Neuvottelutulos viidelle sopimusalalle

Julkaistu 01.03.2022 klo 10:35

Eilen helmikuun viimeisenä päivänä käytiin neuvotteluja useilla Pron sopimusaloilla. Neuvottelutulos saatiin viidelle alalle.

Valtion neuvottelutulos

Valtion työ- ja virkaehtosopimusneuvotteluissa syntyneen sopimusratkaisun neuvottelivat Valtion työmarkkinalaitos sekä valtion pääsopijajärjestöt Ammattiliitto Pro, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL.

Energia-alan työehtosopimus

Energiateollisuus ry:n ja Ammattiliitto Pron sekä Konepäällystöliiton neuvotteluttelema sopimusratkaisu energia-alan toimihenkilöiden uudesta työehtosopimuksesta on kaksivuotinen.

Hirsitaloteollisuuden työehtosopimus

Hirsitaloteollisuuden toimihenkilöitä koskeva uusi valtakunnallinen työehtosopimusratkaisu on kaksivuotinen. Hirsitaloteollisuuden sopimus tulee kattamaan vähintään seuraavat yritykset: Kontiotuote Oy, Honkarakenne Oy, Den Finland Oy, Mammutti Talotehdas Oy, Oy Timber Frame Ltd., Timber-Hirsi Oy, Kuusamo Hirsitalot Oy, Oy Primapoli Ltd, Pellopuu Oy, Oy Crosslam Kuhmo Ltd., CLT Plant Oy.

Tekstiili- ja muotialan neuvottelutulos

Myös Ammattiliitto Pron ja Suomen Tekstiili ja Muoti ry:n välisissä työehtosopimusneuvotteluissa päästiin neuvottelutulokseen toimihenkilöiden uudesta työehtosopimuksesta 28.2.2022.

Talotekniikka-alan neuvottelutulos

Talotekniikka-alan toimihenkilöitä koskevissa työehtosopimusneuvotteluissa saatiin neuvottelutulos Ammattiliitto Pron ja työnantajien edustajien (LVI-Tekniset Urakoitsijat LVI-TU ry, Palvelualojen työnantajat Palta ry ja Sähkötekniset työnantajat STTA ry) välillä.

Seuraavaksi neuvottelutulokset menevät osapuolten hallintojen käsittelyyn, ja tiedotamme sopimusten sisällöistä tarkemmin, kun ne on käsitelty ja hyväksytty.