Palkankorotusneuvottelut alkoivat Kansallisgalleriassa

Neuvottelijat istuvat pöydän ääressä.
Neuvottelut Kansallisgallerian palkankorotuksista ovat alkaneet. Tavoitteena on päästä neuvottelutulokseen tammikuun loppuun mennessä.

Palkankorotusneuvottelut alkoivat Kansallisgalleriassa

Julkaistu 20.01.2023 klo 11:18

Kansallisgallerian palkankorotusneuvottelut käynnistyivät eilen torstaina 19.1. Neuvottelijat saivat selonteon Kansallisgallerian tilanteesta, strategiasta ja tulevaisuuden näkymistä. Lisäksi he kävivät alustavan keskustelun neuvottelukierroksesta. Neuvottelut jatkuvat 26.1., jolloin aiheena on palkkaratkaisun rakenne.

Neuvottelut vuoden 2023 palkkaratkaisusta pitää käydä tammikuun loppuun mennessä. Jos neuvottelutulosta ei synny, osapuolet voivat irtisanoa on työehtosopimuksen päättymään maaliskuun lopussa. Jos työehtosopimus irtisanotaan, neuvottelujen kohteena on koko työehtosopimuksen sisältö.

Neuvotteluja käyvät Ammattiliitto Pro, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO sekä Sivistystyönantajat Sivista. Pron neuvottelijoina ovat Kansallisgallerian luottamusmies Reine Lukinmaa ja sopimusalavastaava Leena Hiljanen. Neuvottelijoiden tukena on Pron Kansallisgallerian neuvottelukunta.

Kansallisgallerian työehtosopimuksen piiriin kuuluu lähes 300 henkilöä, jotka työskentelevät Kiasmassa sekä Ateneumin ja Sinebrychoffin taidemuseoissa.